יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

נישואים אזרחיים והנפקת אישורים עם מדפסת HP

הבירוקרטיה היא חלק בלתי נפרד מחיינו. בכל מקום שאנחנו הולכים, כל דבר שאנחנו צריכים, קשה להאמין שנוכל לפתור את זה בתוך מספר דקות. הבירוקרטיה הישראלית היא אחד מהדברים הפחות אהובים עלינו בעולם ועדיין כולנו יודעים שאין יותר מדי מה לעשות ואנחנו מוכרחים לנסות ולהפיק מכך את המיטב.



נישואים אזרחיים וצרות אחרות במשרד הפנים


אחד המקומות בהן הבירוקרטיה חוגגת זהו כמובן המוסד לביטוח לאומי. לא משנה אם באנו בדרישה לדמי אבטלה או בסך הכל לקבל החזר לכספים שנלקחו מאיתנו בטעות, עדיין סביר להניח שלפחות שלוש פעמים ניאלץ להגיע אל המשרדים, כשעוד פעם אחת נגיע והם יהיו סגורים או לא יקבלו קהל בשעות הספציפיות בהן נבוא, על מנת לזכות במה שהגיע לנו מלכתחילה. גם במשרד הפנים ההצלחה לא תהיה גדולה בהרבה ולא משנה לשם מה הגעת. אם הגעת על מנת לשנות פרט בתעודת הזהות, כמו לאחר חתונה, יצטרכו ממך את המסמכים מבית הדין הרבני שיאשרו את זה. אם ביצעתם דווקא נישואים אזרחיים בפקריסין ולכן אין לכם שום מסמך מהרבנות שמאשר את הנישואים, גם במקרה זה, באופן לא מפתיע, יעכבו אתכם. אם הגעתם דווקא לשם הוצאת דרכון, גם כאן ככל הנראה לא תלקקו דבש. הם יבקשו מסמכים מתאימים אותם תמלאו במהלך התור הארוך, וכשתדיעו יבקשו מכם לעשות זאת שוב, כשלצד המסמכים תצטרכו להראות תעודה מזהה אחרת ולהצהיר שאכן איבדתם אותה ולא מכרתם אותה לגורם זר.

 


מדוע גם מדפסת HP לא תעזור ללקוח בבנק


גם בבנק לא ניתן להתחמק מהבירוקרטיה הישראלית. בכל פעם שתגיעו אליו גם שם תיאלצו להיתקל בפקידים שדואגים אך ורק לפעול לפי ההוראות היבשות ולא על מנת לרצות לקוח מסוים. כך למשל, בכל ביקור שלך בבנק, הינך חייב להצטייד בתעודת זהות. בין אם מדובר בהזמנת פנקס צ'קים ועל אחת כמה וכמה אם מדובר בפתיחת חשבון, עליך להציג בפני הפקיד המסייע תעודת זהות. לא משנה אם בזווית העין תראה מדפסות HP משולבת עם פקס אליה יוכלו לשלוח לך צילום של התעודה, או אם תציג בפני הפקיד רשיון נהיגה, זה לא יסייע.